Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 24, 2015

pagi2 dah merapu.

Kalau dilayan fikiran ni, mcm2 tajuk hinggap tanpa sengaja.
Ini nak crita pasal sejarah hidup.
Marin bila cerita2 dgn kawan2 ama,
Saya perasan yang saya kehilangan masa muda begitu saja.
Saya kahwin awal, agaknya tu lah penyebab nya.
Sewaktu kawan2 masih boleh enjoy2 keluar in groups,
Saya waktu tu dah dokong anak.
Banyak yang saya terpaksa lepaskan bila pilih utk kawin.
Sangat banyak, sekarang baru tau.
Usia awal dua puluhan, baru dapat gaji, baru tau dunia ini luas
Kawan2 sibuk shopping, sibuk gathering..
Melancong dan sebagainya.
Saya terpinggir.
Siapalah nak ajak saya bila sedia tahu saya ada komitment.
Waktu tu saya x terkilan pun sebab saya sibuk dgn anak kecik dan sebagainya.
Tapi bila saya fikir kembali...
Saya hilang peluang bahagia itu.
Sekarang kawan2 semua dah kahwin, dah bahagia juga
Macam saya mereka dah ada anak, ada cucu juga
Saya jeles sebab mereka ada masa muda yang happening
Dan juga masa tua yang sangat bahagia
Kalau kehidupan ini satu pelaburan, mereka untung besar.
Dan saya?
Saya x pandai melabur.
Bad bussinesswoman!
Kesal?
Bukan kesal.
Life goes on n on until the last breath.
Tapi nak ingatkan yg masih muda dan solo,
Hargai masa muda, buat pilihan yg terbaik
Mencintai dan dicintai
Be happy.
Hidup hanya sekali.
Dah senja macam makcik ni...
Nothing can be done.
Redha saja.

3 comments:

Kniedaz said...

Saya pun kawin muda ...tp alhamdulillah waktu awal kawin en suami bawa saya merata tempat...mmg kena redha bila ada certain benda kita xboleh buat dulu....tp insyaAllah... Kita boleh ganti dengan yg lebih best sekarang...

Unknown said...

Selamat petang....



Singgah blogwalking...:)
Nak tahu ade diabetes ke tak?Jom cek kat sini:
http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/05/tanda-tanda-diabetes-yang-anda-mesti.html

Muhamad Nor said...

hello.have a nice day! just visiting here....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...