Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, May 18, 2015

Salam takziah..Innalillah buat arwah.

Setiap kali mendengar berita kematian
Luruh jantung dari tangkai nya
Tambah2 bila kematian yg mengejut.
Terbayang ketabahan yang terpaksa
Luluh hati dan merana jiwa ahli keluarga
Kehilangan mengundang rindu, jika hari ini rindu mula bertamu,
esuk makin byk rindu singgah bercambah.
Sehingga tak terbendung lagi
Tapi apa daya kita.
Orang2 yang dekat di hati kita bukan nya kekal abadi
Pinjaman dari Dia untuk kita sayangi
Ajal memisahkan.
Mahu tidak mahu kena cuba untuk berlapang dada,
Menerima perpisahan dgn redha
Cuba nampak gagah

Malam tadi seorang kawan kehilangan anaknya dlm nahas jalanraya.
Tabahnya dia, tidak setitik airmata gugur di riba.
Tenang dia mandikan anak nya buat kali yg terakhir,
Persiapkan anakanda untuk pulang bertemu penciptanya.
Sabar dan gagahnya dia menerima percaturan dari Tuhan.
Aku yg mendengar berita dari pesanan ringkas terduduk
Dan mata masuk habuk.
Aku pasti di dalam hati dia, seperti juga aku...
dia menangis semaunya
Dia baru kehilangan cahaya mata sedangkan aku,
Setiap hari adalah keilangan yg tertangguh.
Sampai ketika nanti..
Boleh kah aku setabah dia?

2 comments:

pB said...

entry ini meluluhkan hati seorang ibu .....

Mar Mansor said...

semalam dapat khabar juga..anak buah kawan saya meninggal dunia..usi baru nak masuk 3 tahun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...