Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, October 18, 2020

Hanya Tuhan yg tahu jawapan nya....


Bila di renungkan, tersenyum sorang sorang.

Ini lah permulaan saya.

Dari mereka lah lahirnya saya, seorang manusia yg banyak kekurangan.

Dari saat pertama kali ditiupkan nyawa ke dalam tubuh saya, bermulalah perjalanan hidup saya.

Banyak yang saya lalui, suka duka silih berganti.

Hati berkali kali luka dan dugaan hidup mematangkan saya.

Bila lihat foto ni ada juga timbul tanda tanya.

Adakah kelahiran saya disambut dengan gembira dan penuh syukur atau adakah....

Saya hanya lah satu kebetulan yang tidak diperlukan?

Hanya yang tahu, memahami persoalan ini.

Kenapa ada keraguan yg bermukim di dlm hati ini...

Sekadar sedikit rasa hati seorang anak yang tidak pernah membesar dibawah naungan kasih sayang orang tua, saya berhak untuk rasa begitu.

Kan?

Betul kan?

Namun saya tak pernah salahkan mereka.

Tuhan ada perancangan yg tersendiri. Perancangan yg terbaik.

Hari ini saya begini kerana Tuhan telah rencanakan begini nasib dan hala tuju saya.

Dah selama melangkah tanpa mereka dalam kehidupan saya, saya tetap bahgia seadanya.

Tetap bahagia walau hanya menumpang kasih sahaja.

Tak apa lah, saya redha begini.

Sampai akhir nyawa menumpang kasih di pinggir hati orang.

Tak apa.

Ajar hati untuk tak apa apa.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...