Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 14, 2021

Nak gi vaccine la ni

 Perjalanan ke sini

Perlu membawa seribu berani

Kerana dari usia seawal bayi

Hingga ke purba begini

Aku takut jarum

Terbayang hujung tajam

Menyelam dalam daging lengan

Terasa besi halus membakar urat nadi

Getar yang cuba ku sembunyikan terlepas

Terbebas

Sejuk tangan kaki

Bibir kebas

Terkumat kamit

Doa panjang pendek

Takut ini menjadikan orang tua

Bodoh yang sementara


Kata misi berbaju putih jarum di tangan

Gigitan semut merah lebih mrnyakitkan

Apalah sakit yang sejenak dibandingkan

Dengan sakit nak beranak?

Cakap lah apa saja wahai kamu

Aku takut jarum dan aku tak menipu.

Takoooooooot!


Ada tak orang lain ya g takut jarum seperti saya?

Hanya dia yang faham apa saya rasa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...