Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 4, 2021

Anjang.

Saya bukan pelukis
Jauh sekali pelukis potret.
Memang saya x pernah sekali pun siapkan potret yang saya cuba lukis.
Semuanya akan berakhir dgn rasa frustrated
Dah tau tak pandai kenapa lukis jugak?
Suka. Sangat suka memerhati.
Bila nak lukis potret apa yang paling penting ialah memerhati.
Tilik setiap garis wajah.
Setiap mimik muka
Setiap kerlingan mata.
Hmm...Melukis dari hati.
Saya hanya melakar wajah orang yang dekat di hati saya.
Wajah orang yang saya kenali.
Wajah orang yang saya rasa ada tarikan tersendiri.
Tak apa lah walau tak seindah lukisan orang lain.
Saya dah cukup puas dah dapat lukis wajah mereka( walau tak pernah siap)
Ni salah satu lukisan potret yang saya hasilkan.(Ni pun tak siap jugak ni....)

Anjang.

Seorang bapa saudara yang sudah uzur.

Saya suka perhatikan dia dari dulu.

Wajah dia mirip arwah ayah saya.

Tengok dia ingatkan saya pada arwah ayah.

Anjang, kalau lah Nie pandai melukis dengan lebih baik, Nie akan lukiskan potret Anjang yang lebih baik, lebih tepat dan lebih halus garisan nya.I love you Anjang. Near or far distance doesnt matter.

LUKISAN ADALAH HIMPUNAN GARISAN GARISAN YANG TERBIT DARI RASA HATI.

 

2 comments:

Anonymous said...

baru kehilangan satu2nya bapa sedara yg tinggal.. muka yg mmg sama dgn aruah ayah...cuma saiz bdn je lain sikit..

Suria Amanda said...

Cantik..padu....take ur own sweet time to finish it...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...