Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, October 12, 2023

Dia

Dia ikut saya sepanjang pantai itu
Dia manja dan entah kenapa saya tertarik padanya.
Mungkin lebih kepada kesian
Perutnya dah sarat sgt.
Sewaktu saya ke kereta dia ikut masuk dlm kereta.
Malangnya saya tak dapat bawa dia pulang sebab dalam kereta tak ada carrier kucing.
Nak tinggal tak sampai hati.
Tapi terpaksa juga tinggal dia di pantai tu.
Saya pulang ke rumah dan seperti biasa urus apa yg perlu saya urus pagi tu.
Dah selesai kerja saya, saya bawa carrier dan pergi semula ke pantai.
Mencari cari
Mengintai intai
Mana dia?
Agaknya sebab dah panas dia menyorok di tempat terlindung matahari.
Puas saya intai tapi tak jumpa.
Hampa
Mana la awak ni kucing?????
Esuk saya akan ke pantai ni lagi.
Kalau ada rezeki kamu utk tinggal di bawah bumbung rumah saya, insyaAllah ada lah esuk.
Kalau ada rezeki saya nak bela ibu kucing yg sarat ni, InsyaAllah Tuhan akan pertemukan saya dgn dia sekali lagi.
Wish me luck ok.
Hope to see you tomorrow.

 

2 comments:

Nur Khairul Azizi said...

Semoga ada sinar untuk ibu kucing tu di bela nanti.. Amin :)

Granny Hani said...

Dia dah ada bersama saya. Dah beranak pun. 3 ekor anak yg sgt cantik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...