Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 13, 2014

Dari hati kanak2

Budak2 pun tahu.
Tahu cara budak2...
Saya tanya murid2 saya yg di kelas paling corot,
Saja nak tau apa dlm minda mereka..
" Awak tau tak pasal kapalterbang yg hilang tu?"
Terkejut saya, serentak mereka bagi respon pada soalan saya tu.
Semua tahu.
Ada yg tahu cerita yg saya pun tak tau.
Kata Zulhakim...
Abah kita cakap kapalterbang tu ada kat udara belum fikir nak turun ke tidak.
Kata Firdaus..
Bukan mcm tu lh, dah turun pun, ada kat dlm hutan, duk tunggu askar dtg bawak keluar.
Kata Aqim...
Mana boleh hidup lama2 dlm hutan, lapar lh, air oren yg pramugari bagi tu tentu dah habis..Mesti dah dahaga sgt dah tu...
Fayyad kata....
Ada yg patah kaki sebab terjun dari tingkap..
Ikhwan kata...
Wat per terjun dari tingkap, bukak pintu lah...
Atirah kata...
Dia org tak call sedara pun.....
Mirza kata...
Hset habis bateri sbb main game...
Wei..wei la wei budak2 bertuah,
Kamu ni ngalahkan wartawan
Buat spekulasi mcm2...
Tapi yg best kata budak yg bernama Mohsen ni kata.
"Tu pasal lh kita x nak naik kapalterbang, takut jatuh...."
Mohsen, naik kereta pun boleh xsiden jugak tau.., kata saya.
Mohsen pandang saya seperti x faham.
" Kereta mana pulak jatuh mcm kapalterbang, Ticer? "
Yer lah, yerlah, awak aje lh yg betul.
Payah nak xplain kat budak2 ni....
Tapi
Payah lagi nak xplain kat org dewasa yg suka cari salah orang lain dalam misteri kehilangan kapalterbang ni..
Sekurang kurangnya budak2 ni tak salahkn sesiapa.
Kadang2 budak lagi cerdik dari orang tua.

1 comment:

mokjadeandell said...

rindu benar dgn keletah anak anak murid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...