Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, March 28, 2014

Jumaat dah?

Projek byk yg belum beres.
Cuti sekolah dah nak berakhir.
Aduhhh.....
Masa berlalu laju tapi tulang empat kerat yg makin uzur ni,
makin perlahan buka langkah.
Terasa tua sgt dah.
Segala nikmat kuderat dah menipis,
nasib baik kesihatan ok lagi.
Tak pelik lah kalau yg sebaya saya dah ramai yg di jemput Nya.
Saya hanya tunggu masa tibanya giliran saya.
Separuh abad hidup entah apa yg saya capai.
Kegagalan lebih banyak dari kemenangan.
Yang saya idamkan masih kekal dalam mimpi
Yang saya tak nak tu lah yg saya dapat.
Malas lah nak ulas pasal nasib dan suratan.
Kalau ulas pun, orang2 yg lebih bernasib baik akan kata...
redha lah, pasrah lah, hadapi lah dgn sabar...
Biasa lh kan, mereka tak berada di tempat kita.
Mereka yg kurang bernasib baik pula akan kata
mereka lebih dasyat, bersyukurlh kita tak di tempat mereka...
Hentam jer lh labu..
Suka tak suka, dah ini jalan hidup kita,
Kita hadapi saja lah,
Kita mintak doa semoga Tuhan bagi kesabaran buat kita.
Hmmm...ptg ni matahari turun, esuk terbit lagi selagi belum kiamat.
Saya pesan pada diri, bernafaslh selagi belum sampai ajal.
Cubalah...
Ni duk ngadap tab ni, tak berasap lah dapur...
Out dulu lah, nak ke pasar, nk masak, nak makan, nak urus serba serbi....
Byeeeeeeee.......


2 comments:

Kakizan Omar said...

Kun Fa Ya Kun... suka atau tidak.. semua orang da cerita sendirikan.. :D

- G C - said...

mati itu pasti, tak kira muda atau tua. ;-)

layan tab dulu, lepas tu baru masuk dapur. hihih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...