Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 14, 2015

Berkebun

Sediakan tapak semaian
Semai benih
Harap2 tumbuh.
Ikutkan hati tak nak semai apa2 dah.
Sepanjang usia menyemai budi,
Tidak di pandang orang juga....
Menyemai harap agar bahagia subur,
Yang tumbuh hanya dugaan demi dugaan.
Derita sepanjang jalan.
Apa lagi yg boleh di semai?
Mimpi?
Kebun orang subur dan mekar
Harum dan ranum..
Kebun sendiri gersang, bunga layu kekuningan
Duri mencucuk kaki

Ishhhh...entah hapa2 jer laaaa
Berbalik pada tajuk...
Kebun bunga saya yg sekangkang anak kera tu, dah penuh sesak dgn pokok2 bunga.
Betul awakkk.
Happy sangat tengok penat lelah saya berhasil
Terapi minda.
Ini semai lagi pokok2 baru..
Nak letak mana lagi ni, entah, tak tau .
Nanti tumbuh saya fikir lh tempat sesuai.
Nanti, esuk bila dah berbunga semuanya, saya nak share foto kebun saya tu,
Nak soho....

1 comment:

insan marhaen said...

berbagai cara untuk mencari ketenangan fikiran.

macam saya memilih dengar musik ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...