Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, August 10, 2015

Tanam segala stress...

Sedapnya berkebun.
Keluar peluh.
Lenjun.
Stress yg berdaki di hati mengalir keluar bersama keringat.
Hati jadi tenteram.
Minda bebas resah.
Alih pasu yg sini ke sana
Yang sana ke sini.
Cabut pokok tu, tanam pokok ni..
Potong mana yg perlu di potong
Cantas mana yg meliar.
Masa bekerja otak tidak merapu.
Tumpuan hanya nak tgok taman cantik.
Cantik di mata kita lah.
Orang lain kata tak cantik pun tak apa,
Saya peduli apa.
Janji saya puas.
Bila urusan beres hati tenang.
Hirup kopi 0 ais sambil duduk perhati taman sekangkang anak kera saya ni.
Jap lagi mandi dan rehat..
Dan menikmati sakit nya tulang besi urat dawai saya ni
Masa semangat berkebun lupa diri.
Kan dah kena cari minyak panas dan koyok.
Taman punya pasal, saya rela.

1 comment:

kelipkelipchumel said...

sama macam mama sy. suka turun berkebun. alih-alih pasu. tukar-tukar pasu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...