Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, August 8, 2015

zip mulut

Diam.
Bisu.
Bukan nya tak ada apa2 untuk di katakan, tapi bila tidak ada pendengar saya pilih untuk diam.
Bila bercakap kita perlukan tindak balas Si pendengar.
Kalau macam cakap dengan batu, dgn batang kayu, baik diam.
Diam itu tanda kita rasa kata kata kita tidak bermakna
Kadang kadang diam itu lebih kuat bunyinya dari bising.
Bila diam baru kita dapat perhatian.
Bila diam baru orang tau menilai bicara
Dari suara saya menjadi nyamuk yg membingitkan telinga, saya pilih untuk berhenti bercakap.
Sampai bila?
Sampai suara saya ada harga
Sampai hati saya sembuh luka
Atau pun
Sampai saya dah tak larat bendung ribuan kata2
Diam.
Senjata perang yg bahaya.
Kerana dalam diam hati berkira kira untuk derhaka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...