Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, March 14, 2017

Baka keturunan...

Tadi anak saya share foto dia dan saya di facebook.
Hmm...seing her is seing myself 35 years ago.
Lama tuh!
For her, looking at my photo is like looking at her future self.
Ke mana tumpah nya kuah kannn..
When she was a little girl she used to complaint about her skin tone.
Yes, she is a shade darker than me.
And I am a shade darker than my mum.
Adil dah tu...
Jadi nya,
Saya cari foto mak saya dan foto cucu saya.
Buat collage.
Letak next to each other.
Amazingly.....we share the same smile.
Selama ni tak perasan pun.
Tersenyum sorang2 bila saya tatap collage wajah 4 generasi ni.
Maha kaya Tuhan, setiap orang tak serupa.
Tapi bila kami berkongsi darah...
Ada persamaan..
Ada iras.
The moral of the story- jgn lupa asal usul.
Keluarga adalah orang yg akan menerima kita seadanya.
Blood is thicker than water they say.
True.
So true.

1 comment:

Ibu n Abah said...

Dah namanya sedarah sedaging...
Tentunya 'iras' ada dimana2..
Ada pada hidung
Ada pada mata
Ada pada jari....
Keluarga besar lagi meriah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...