Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 6, 2017

Musim bunga baru nak bermula

Ni lah bunga2 di daerah jajahan takluk ku.
Nasib ko lah bunga..
Ada kala aku trim ,letak baja, siram dan jaga sehabis baik.
Ada kala aku biarkan kurus kurang zat, kering merekah tanah.
Ada kala aku rasa nak keluar beli pokok2 baru tambah koleksi
Ada kala aku nak cabut buang saja mana2 yg aku dah tak sanggup bela.
Haduhhhh....mood berubah mengikut musim.
Musim rajin dan musim malas.
Esuk2 rasanya bunga tak semeriah tahun2 lalu.
Dah lama sgt aku abaikan pokok2 tu.
Entah kenapa sibuk sgt akhir2 ni..
Sibuk ke?
Ke alasan jer tu...
Biasa la kan, masa syg tu di belai belai..
Dah meluat tu mula lah bagi treatment 'ignore'
Orang pun macam tu jugak.
Thats why aku tak nak jadi bunga yg mekar mewangi.
Aku nak jadi kaktus.
Tak jaga,tak hirau,tak pandang pun tetap hidup.
Ada duri lagi..
Melukai tapi tidak dilukai.
Best kan gitu?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...