Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, April 13, 2021

Anak angkat sementara

Mereka hadir di Ramadhan ini.
Memeriahkan suasana.
Anak anak, nanti kita masak sama2, berbuka sama2, berterawikh sama2 dan bersahur sama2 ya.
Bertabahlah, dugaan Tuhan ini sementara. Di setiap dugaan itu ada hikmahnya.
Jangan risau,  insyaAllah Umi kamu akan pulih dan kembali bersama kamu di rumah semula.
Sementara tu kamu berdua diam lah di sini.
Lena lah tidur mu di sini
Tenang lah anak.
Kita sama2 doakan ibu kamu cepat sembuh ok.

 Mereka anak angkat sementara/segera saya. Sebenarnya ibu mereka (seorang ibu tunggal)tu cleaner di rumah saya. Sekarang ni ibu nya tak sihat. Sedang berada di wad. Saya kesiankan anaknya yg terpaksa duk di rumah tanpa ibu. Oleh kerana ni bulan puasa, saya ajak lah dia duk sini, di rumah saya untuk memudahkan dia nak berbuka dan bersahur. Lagi pun dia masih belajar online( tahun 1 uitm jurusan microbiology). Risau pulak saya kalau dia bersaorangan di rumah dia tu.

Dia menumpang mudah di rumah saya, saya menumpang ceria dia.Seronok ada budak2 ni. Hilang sunyi saya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...