Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 12, 2021

Benggang

Betul lah manusia ni macam macam peel.
Macam macam hal

Hari tu saya share kat group hasil kerja jari saya ni.
Menconteng dinding bahagian dapur rumah saya.
Ramai lah yang share semula ke lain2 group.
Agak viral lah satu Malaya.
Happy tu happy lah sebab beribu yg like dan sokong kerja saya tu.
Alhamdullilah.
Tapi ada juga manusia yg otak tak serupa orang lain.
Kerja mereka hanya cari salah orang.
Jeles ke hapa tak tau lah.
Saya sebenarnya x terjejas pun dgn komen2 negatif mereka tu.
Cuma saya kesiankan mereka.
Agaknya kehidupan mereka mesti ada byk kepincangan tu pasal lah jadi macam tu.
Kesian kan?

 Di sini saya kongsi foto saya tercegat di sebelah hasil lukisan/tulisan saya tu.

Ini bukti.

Khas buat suka duk yang komen negatif.

Ya, ni memang rumah saya dan bukan nya seperti kata awak, saya pandai2 ambik foto dari google dan mengaku rumah sendiri. Tak apa lah jika ini pondok buruk bagi orang lain tapi bagi saya ini lah istana saya. Syukur sgt dah.

Ya, tulisan tu saya tulis sendiri bukan tampal kertas yang dah di print. Kebas2 jari saya nak siapkan tulisan tu..

Tak, saya tak edit apa apa..Saya tak reti nak ambil foto lain dan edit biar nampak macam benda tu berada di ruang rumah saya. Tak ada masa saya nak buat semua tu.

Tak, saya tak rasa ada apa2 isu pun bila guna dialek kelantan sbb saya tulis di rumah saya yg menggunakan dialek ni sebagai bahasa pertuturan. Saya masih faham yg bahasa malaysia tu bahasa kebangsaan, terima kasih kerana ingatkan.

Ya betul, asal nya dari bahasa inggeris, saya memang ambil idea tu.Berlambak kat google poster tu. Saya hanya nak buat kelainan dgn alih bahasa dan ubah keperluan ayatnya..Salah ke? Owh, boleh masuk mahkamah ya, tak tau pulak saya.

Ya betul, saya memang cerewet. Itu cara saya sebagai menteri dalam negeri di rumah saya. Perdana menteri pun saya. Yg di pertuan agong pun saya. Suka hati saya lah nak conteng apa dan di mana. Awak x suka cara saya tak apa, janji anak menantu dan cucu memahami saya.

Betul. Sumpah. Rumah saya memang selalu macam tu. Bukan nya kerana nak share foto baru nampak kemas. Siapa yg kenal saya dan biasa ke rumah saya tau. Saya pantang rumah tak terurus. Maaf, bukan nak cakap besar tapi frankly speaking awak tak akan jumpa ruang bersepah di rumah saya. InsyaAllah akan kekal begitu sehingga akhir nyawa saya.

Akhir sekali terima kasih kepada mereka yg berusaha gigih cari kesilapan dan kelemahan saya.

Tahniah, awak dah berjaya buat saya benggang seketika tapi tak lama..Hati kembali ceria bila saya bandingkan ramai nya yg menyokong saya dan memahami saya..Sian awak kannn, kurang kasih sayang kot, nakkan perhatian kot...

Kalau awak perlukan kawan, saya ada..dekati lah saya, kenali saya supaya tidak menilai saya sewenang wenang nya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...