Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 16, 2022

1 jam sudah cukup

Setiap kali melukis potret..
Saya cepat jemu
Nak siapkan cepat cepat
Kadang tu setengah jalan dah berhenti
Tak siap siap
Jemu
Marin saya terpikat dengan foto cucu kawan saya.
Memang penuh expresi di wajah budak comel ni.
Saya mula melakar wajah nya di kertas.
Cuba sehabis baik untuk sudahkan.
Sejam.
Mula rasa malas nak teruskan.
Di minda nak tgok hasil terbaik.
Tapi di hati mula rasa nak siapkan setakat ni saja
Macam biasa hati menang dalam pertempuran dengan minda. Saya letak pencil. Cukup. Biarpun tak siap dan tak kemas saya dah cukup suka dah. Puas. Bangga dgn diri sendiri kerana dalam keadaan jari saya( carpal tunnel syndrom) yang kebas2 begini saya masih boleh buat apa yang saya suka.Syukur Alhamdullilah. Sedia faham sakit2 itu sinonim dgn usia tua.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...