Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 14, 2016

Bukan dia baca blog saya punnn...Saja nak luah yg trbuku di hati.

Bahasa apa yang paling menyakitkan hati?
Bahasa benci.
Pengalaman suka duka kehidupan menjadikan kita cukup memahami bahasa benci.
Tak perlu sumpah maki.
Tak perlu tulis benci di dahi
Cukup dgn layanan orang terhadap kita, kita tau tafsir.
Tak perlu berteka teki
Tak payah mengelak
Jangan melarikan diri
Usah jual mahal.
Kita dah tua, kita boleh baca.
Bahasa benci membawa kuman
Menyerang hati, luka dan bernanah
Tapi kalau itu memang niat dia,kita tak ada masaalah.
Go ahead.
Loh laaaa....
Kata orang...
Lebih baik terang2 benci dari pura2 sayang.
Kita tak hidup kerana ada orang menyayangi kita
Dan
Kita tak mati hanya kerana ada yang benci.
 Pinggan tak retak, nasi tak dingin,
Awak tak nak, saya laaaaaaaaaaaagi la tak hingin.
Ok, bye.

Harap maaf, kesulitan adalah dikesali. Tak bersangkut paut dgn yg baca blog saya.
Surat terbuka ni utk orang yang meninggalkan kesan di hati saya.( Mungkin juga kita, bukan saya sorang yg dia buat begini)
Tak payah nak teka la, siapa dia..kawan ke, sedara ke, bekas murid ke, jiran ke, bibik ke, makcik jual nasi belauk ke....
Mungkin juga kucing yg guna bahasa ni....
X mustahil.

2 comments:

Unknown said...

..surely not ayam...:)

Granny Hani said...

Not itik either...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...