Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, July 14, 2019

Setuk angin..

Geram
Marah
Terasa
Soal hati bukan boleh di buat buat.
Rasa macam tu boleh bawa ke peringkat kedua.
Tawar hati
Merajuk
Undur.
Dan seterusnya jadi....
Putus ikatan
Terlerai hubungan
Kawan jadi lawan.
Sedara berpatah arang.
Cerai berai.
Dendam
Bermusuh dalam diam.

Ikhlas cakap itu yg saya rasa.
Terhina.
Kehadiran seperti tidak diperlukan.
Kehadiran tak semestinya bersua mata,
Tegur, orang buat derkkk, bukan sekali, acap wei!
( Rajin sgt hadir tu kenapa? Sapa suruh?)
Terhegeh hegeh mcm la saya tak ada kerja lain.
Hadoiii...berasap kepala.
 Tapi semenjak saya dah tua ni, tak berbaloi dah ikut perasaan.
Malas dah nak berkudis dengan tindakan orang.
Walau hati koyak rabak,
Tetap sabar, cuba sabar.
Berkali kali memaafkan orang hanya untuk tidak kehilangan.
Siapa tak sayangkan kawan, byk kenangan bersama.
Sayang sokmo sokmo walau hati sering cedera.
Rindu masa lalu walau tau mustahil dah nak diulangi.
Sisa usia yg ada sedikit ini tak nak lah bermusuhan.
Orang suka, alhamdullilah.
Tak suka tak apa.
Orang sayang, kita laaaagi sayang.
Orang benci, kita tak benci pun.
Nak hadir dalam kehidupan saya, saya terima seadanya.
Nak keluar, pintu sentiasa terbuka.
Tak ada sistem paksa.
Yang penting, Tuhan masih sayangkan saya.
Lantak lah orang nak cakap apa, buat apa pun..
Tetap tenang hadapi segalanya.
Hadam jer dan anggap semua tu tak penting.
Kalau difikirkan buat stress tak pasal pasal.
Biarkan luncai terjun dgn labu nya.
Orang kelantan cakap...
" Malah nok basso!"
Nota kaki : Bedil mana bedil? Beraso nak tembak orang jah ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...