Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 23, 2019

Siapa makan cili, dia terasa pedas..

Pedas tak?
Pedas baru sedap.
Saya suka lebih cili, lebih pedas, lebih ump!
Keluarga saya semua suka pedas2 walau kami pure kelantanese.
(Selalunya org kelantan dikaitkan dgn makanan manis2 saja)
Ni kebun cili yg diusahakan oleh adik ipar saya.
Sebagai hobby saja.
Suka suka sambil tu boleh juga makan cili hasil titik peluh sendiri.
Nak kata free tu tidak lah sbb byk modal yg dikeluarkan.
Kena beli peralatan dan upah pekerja.
Kos agak tinggi tapi
Pulangan nya menguntungkan.
Alhamdullilah.
 Sekarang cili dah matang, dah boleh dijual.
Pekerja akan kutip cili dan dibawa ke pasar borong.
Jual murah2 saja, janji habis.
Memang habis pun
Seronok.
 Adik beritau bila habis musim ni dah tak nak tanam dah.
Nak cuba tanam tanaman lain pulak.
Nak tanam apa ya...
Kaklong rasa eluk tanam melon.
Sebab kaklong suka melon..Hahahaha!
Tanam apa cepat dapat hasil?
Apa yer....
Jap kita pakat pikir.
Tu yg ber Tshirt putih kat belakang tu adik ipar saya lah tu.
Kami posing depan kamera jer, buat2 pungut hasil.
Walhal pekerja yg buat..
Dik, tak gi main golf ke pagi ni?
Dah duk dalam kebun cili ni nampak macam tokey sayur kat Cameron la pulak.
Saya nampak macam apa?
Macam buruh asing, pendatang tanpa izin tuh.
Haduhhh....hentam jer la.
Janji happy

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...