Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 10, 2020

I am sorry.

Bagaimana harus aku menerima
Ucapan2 hari ibu.
Sedangkan aku bukan ibu yg sebaik itu.
Malu pada kekurangan ku,
Tidak layak sungguh untuk puji pujian.
Aku bukan ibu mithali
Jauh sekali ibu yg berjaya.
Aku tidak pandai membentuk anak2 ku
untuk menjadi sebaik baik manusia.
Anak anak ku biasa biasa saja.
Di mata dunia mereka tidak mengukir nama
(Tapi di mata ku mereka tetap istimewa.)
Alangkah baik nya jika aku ibu hebat.
Ibu mithali dan ibu yg bijak
Mereka tentu lebih berjaya
Lebih tebal iman di dada
Lebih berhemah budi bicara
Lebih baik , lebih terdidik.
Kesal nya aku.
Amanah ini telah aku leburkan.
Kegagalan demi kegagalan
Mengusik hati perasaan.
Aku tidak seperti ibu lain nya
yg jauh lebih baik...
Layak kah penghargaan2 itu
kau sandang ke dada ku?



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...