Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, May 7, 2020

Tak semua benda boleh dibeli

Saya paling tak suka, sangat tak suka.
Bila hati dijual beli.
Jangan lah.
Tak payah.
Bila buat salah mula nak cuba tebus dosa dengan hadiah.
Sekali hati saya terasa saya akan tetap ingat sampai mati.
Tak payah nak hulur buah tangan mahal2.
Tak perlu bersusah payah nak bantu permudahkan urusan saya.
Simpan saja rasa bersalah awak tu sebagaimana
saya simpan rasa terkilan saya.
Ya betul saya suka orang ingat saya,
hadiahkan saya macam macam.
Berikan saya tanda ingatan.
Selalu pun saya terima buah tangan.
Saya hargai nya..suka sangat2.
Tapi bukan bila buat salah baru nak pujuk saya dengan hadiah.
Saya ni dari kecik mak cakap saya degil.
Memang degil.
Memang keras hati.
Mungkin saya maafkan tapi saya tak lupakan.
Bila saya di buat macam budak kecik nak di gula gulakan,
Laaaaagi la saya menyampah!
Awak ingat hati saya ni apa?
Tu kotak, saya dah sediakan kotak.
Segala yg awak kata 'buah tangan' tu bakal duk dalam tu.
Bakal saya seal dan letak dalam store di sudut paling jauh.
Saya bukan stail bakar ke, buang ke benda yg saya tak suka.
Itu terlalu zalim kot, hati saya tak seburuk tu
Ahkir kalam nak ingatkan sekali lagi...
Jangan cuba beli hati saya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...