Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, May 2, 2020

Masih hidup ke dah mati?

Kalau nak nampak baik,
saya akan cakap saya tak pernah benci orang
Tapi hakikatnya bukan macam tu.
Ada orang yg saya benci
Terlalu amat benci.
Semoga Tuhan ampunkan saya.
Kenapa saya benci dia?
Panjang cerita.
Cerita lama. Cerita purba.
Membabitkan hati.
Ya saya benci dia.
Dari teramat sayang kemudian
Jadi teramat marah..
Dan marah itu sudah membiakkan benci.
Marah yg di pendam jadi bara dalam sekam.
Sekarang saya malas dah nak kenang2.
Melukakan saja kalau di ingat2.
Saya hanya berdoa semoga dia tak melintas didepan mata saya.
Saya cuba melupakan segalanya tentang dia.
Dah, tak nak lagi sebut pasal ni.
Tak pasal2 dendam membara, hati terbakar.
Dah dah dah.

2 comments:

Fida Z Ein said...

Saya pun ada juga...benci memang ada...tapi lama2 hilang la tu...InsyaAllah...

Warisan Petani said...

Maafkanlah dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...