Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, August 9, 2020

Depan mata.

 Dari dalam kereta saya duk perhatikan dia.

Bagaiman dia betulkan tudung isteri dia.

Dia sarungkan topi keledar

Dia kemaskan ikatan tali keledar di dagu isteri.

Mulut dia terkumat kamit, entah apa yg dia sedang beritau tu...

Dah siap, dia start motor, isteri nya membonceng. Dua plastik barang dapur di tangan isteri tadi dia letak dalam bakul motor.

Nampak macam isteri dia cuba beritau dia sesuatu.dia berpaling kearah yg sama dgn pandangan isteri nya dan mereka tertawa sama2.

Adalah tu benda yg menggeletek hati mereka.

Motor tu perlahan lahan hilang dari pandangan saya.

Saya masih merenung sudut yg mereka berada tadi.

Mereka tinggalkan bahagia buat tatapan saya tadi.

Bertuahnya mereka, mewah bahagia hingga melimpah ke tepi jalan.

Saya mengutip bahagia itu tanpa pengetahuan mereka.

Tumpang tersenyum sorang sorang melihat indah nya bahasa kasih sayang mereka.

Rugi saya tak videokan gelagat mereka.

Waktu tu tak terfikir pulak nak buat begitu.

Nasib baik teringat nak curi2 rakam foto tadi, tu pun dia dah siap pakaikan topi keledar dah.

Siapa pun mereka itu, saya doakan bahagia itu berkekalan.

Tadi saya tersenyum tapi entah kenapa mata tiba2 tiris.

Tiba2 rasa macam motor dia jauh lebih mahal dan berharga dari MPV saya ni...

Bagi saya mereka lah insan yg terpilih untuk saling menyayangi dan disayangi.

Bahagia milik mereka.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...