Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, September 26, 2020

Dalam pertimbangan

 Berani kah menanggung risiko?

Sanggup kah?

Benda dah terang terang salah tapi nak buat jugak.

Alasan2 yang hati bina tu hanya untuk menyedapkan rasa.

Memujuk diri supaya setuju dan kurangkan rasa bersalah.

Tak bagus sebenarnya kalau saya teruskan juga.

Sangat besar kemungkinan untuk diaibkan kalau silap langkah.

Reputasi yg selama ini terjaga akan tercalar.

Mana nak letak muka nanti?

Tau.

Takut.

Tapi degil.

Kalau ada ubat boleh saya telan supaya saya ubah fikiran, saya nak telan sekarang jugak.

Macam mana nak pujuk hati supaya berundur dan mengaku kalah?

Kalah itu menang sebenarnya.

Undur itu pencapaian yg membanggakan.

Pastu?

Entahlah....

Takut nak hadapi kemungkinan2 nanti....


DI AKHIR USIA BEGINI DAH TAK NAK DAH DRAMA2 DALAM HIDUP NI. NAK TENANG DAMAI MENUNGGU SAMPAINYA AJAL. TAK LAMA MANA DAH PUN.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...