Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 23, 2024

Anak nak balik

Bila dapat khabar anak nak balik bercuti begini lah saya.
First step ke pasar besar untuk beli bahan2 mentah.
Masak itu pasti
Sambil tu beli juga makanan yg dah lama benar tak makan.
Etok.
Zaman kanan2 dulu suka sgt makan etok.
Maklumlah waktu tu gigi pun masih kuat
La ni kena guna pisau untuk bukak kulit etok.
Rasapun dah tak sesedap dulu.

Dalam pasar basah byk lauk2 segar.
Ikut hati semua nak beli, nak masak dan nak jamu anak menantu cucu.
Ni udang ni segar sangat
Rm100 sekilo.
Tak mahal kalau banding dgn nak makan yg dah siap masak.

Saya beli makanan kegemaran anak .
Belut
Saya geli, takut nak siang jadi terpaksa la suruh yg jual tu siangkan.
Nanti nak masak belut gorwng halia.
Atau paprik
Atau goreng berlado
Atau sup
Haishhh...belum pikir habis nih, masak la apa pun anak mesti suka.
Nanti nak beli ikan sardin/selayang untuk di rebus dan di goreng dgn bawang besar dan cili hijau. Menantu saya suka sgt makan ikan rebus goreng. Untuk cucu2 pula goreng kunyit ayam atau goreng ayam sos buttermilk...Hmm, senangnya dlm hati...
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...