Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 28, 2024

Nurun

Orang kelantan kata 'nurun'.
Membawa maksud ikut jejak langkah atau mempunyai minat yg sama seperti baka keturunan.
Tgok ni, dua orang cuxu saya.
Tekun mencanting batik.
Wahai cucu....
Tau tak...
Moyang kamu dulu tu seorang pembatik yang dikenali di bandar kota bharu.
Di jalan telipot dulu dia lah pembatik yg berjaya.
Sifu dia arwah CheLeh.
Cheleh ni kira sgt hebat lah, waktu Queen Elizebeth dtg Kelantan, queen melawat kilang batik dia.
Waktu tu jemputan Cheleh termasuk la ayah saya, moyang Lisha dan Arman ni.
Kalaulah arwah ayah saya masih ada mesti dia suka sangat tgok cicit dia minat mencanting.
Ke mana tumpahnya kuah kannn....
AlFatihah buat arwah ayah saya.


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...