Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, January 4, 2024

AtTaqwa

Setiap rabu di sini
Kuliah ustaz Azil.
Saya awal lagi dah sampai
Kes nak dptkan tempat duduk strategik
Cari dinding nak bersandar
Cari yg ada ruang untuk berlunjur.
Dah tua2 ni lutut lengoh kalau lama2 bersila.
Geng berlunjur ni ramai
Maklumla mereka di sini kebanyakannya sebaya saya.

Hari ni saya ditemankan sepupu.
Dia kebetulan bermalam di rumah saya ikut sekali

Lepas kuliah kami ke medan selera di Lotus.
Puas pusing2 pikir nak makan apa
Payahnya nak kena selera tua ni
Last2 oder chickenchop
Sudahnya sepupu saya bungkus bawa pulang sbb tak larat nak habiskan.
Banyak, besar portion nya.

Alhamdullilah tua2 ni masih Allah beri kesempatan untuk keluar rumah dan buat apa yg saya suka.
Nikmat Allah ni entah sampai bila masih ada buat saya.
Kawan2 dah ramai yg tak mampu berdikari.
Tak ada pilihan kecuali duk rumah saja kalau dah uzur sangat.
Entah lah..esuk lusa kalau terpaksa bergantung dgn anak nak ke sana sini, saya rasa saya pun akan pilih utk duk rumah saja. Tak nak nyusahkan org lain kecuali terpaksa.
Hanya Tuhan yg tahu bagaimana esuknya.


 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...