Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 13, 2010

Projek Mega hari Sabtu.

Setiap kali masuk bilik stor ni saya rasa lemas.
Nak cari barang pun mustahil.
Apa saja lah yang bibik saya simpan di sini..
Silap hari bulan dengan bibik2 sekali boleh tertimbus nih.
Mula mula saya keluarkan semua benda dari stor.
Tak sangka yer, byk nya kenangan yang disimpan'
Dalam gua Ali Baba Bujang Lapuk pun tak sebanyak ni.
Setiap barang adalah jejak pengalaman..
Nak buang rasa sayang, mana tau satu hari nak pulak.
Baik jgn fikir banyak..kunci minda sentimental saya tu.
Kalau sedekahkan dapat jugak pahala.
On your mark...get set, go!
Ni lah harta karun yang nak di buang.
Pakaian yang masih eluk tu nak di sedekahkan saja.
Buku2 lama bibik saya nak jual..Suka hati kau lah bik.
Banyak juga perkakas dapur,pinggan mangkuk yang bakal diangkut lori sampah.
Dah jodoh mereka dengan saya setakat hari ni kann.

Haaa...kan lebih tenang begini.
Tersusun rapi, lebih bersih dan kemas.
Tapi kan, bila dah penat2 mengemas ni,
yang paling tak best nya bila ada 'Lembaga Penapis' yang tak rasmi.
Siap memantau dan bising lagi kalau beg dia yang dah 20 tahun tak di gunakan di hapus kira.
" Simpan beg/briefcase saya tu, saya nak baiki tali nya yang putus......"
Dah 20 tahun dia ulang ayat ni.
Yer lahh, kita simpan kembali dalam stor beg tu.
Panjang umur, tahun depan kalau saya mengemas stor lagi,
ayat yg sama sah kedengaran lagi.......
U wanna bet????

3 comments:

roslaini saad said...

Salam..fuhh..ingat saya aje yang ada masalah macam ni...bila dah banyak tak tau nak simpan camana..

Itu beg...saya pula t-shirt..dah boleh jadi kain buruk pun di suruh simpan...hehehe padahal bukan dipakai pun...

maiyah said...

kalo kemas hati pun senang mood pun baikk gitu

Anonymous said...

Makcu punggah pun boleh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...