Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 29, 2014

Hari bukak rahsia

Rasa nak bercerita.
Pertama kali bukak rahsia ni.
Sejarah dirI sewaktu mula bergelar guru.
Setiap kali waktu pulang dari sekolah saya tercegat tuggu teksi di luar pagar sekolah.
Kalau kebetulan ada guru2 yg nak ke kota bharu, mereka tumpangkan saya.
Guru besar pun selalu pelawa untuk tumpangkan saya tapi saya segan dan sentiasa mengelak.
Tapi semenjak guru besar tak bawa kereta dan isterinya yang hantar dan ambik, saya tumpang jugak lah.
Rumah guru besar dekat saja dgn sekolah tapi kalau kebetulan isterinya nak ke kota bharu, saya di hantar sampai ke rumah saya lah.
Sekali tu Umi (isteri GB) singgah kat rumah dia dulu sebelum meneruskan perjalanan ke KB.
Saya tunggu dlm kereta.
Saya perhatikan Umi dan anak nya punggah barang masuk bonet.
Siap isi barang, kami teruskan perjalanan.
Esuk lusa macam tu jugak,
Ada saja benda yg perlu dia singgah ambik.
Sekali tu umi singgah sebab anaknya nak ikut ke KB.
Hadoi..
Segan sungguh sebab anak umi tu lelaki.
Esuknya umi pelawa saya tumpang dia lagi.
Hari2 umi ke kota bharu tapi saya tak nak tanya apa2, x nak busy body.
Kali ni singgah rumah umi lagi.
Kali ni memang saya serba salah.
GB tak nak ke KB sebab sakit kepala,
Dan umi suruh anaknya saja hantar barang ke kb dan hantar saya pulang
Ayoyo...Tak selesa nya, Tuhan saja yg tau.
Tak nak lah tumpang Umi lagi
Esuk umi datang jemput Gb lebih awal dari biasa.
Umi cari saya yg sedang ada dalam kelas.
Ada hal kata nya.
What?
WHAT?
Rupanya Gb dan isterinya nak bermenantukan saya,
Pandai la mereka temukan saya dgn anak nya.
Apalah mereka ni, rupanya baik ada benda tu.
Padan lah sampai hari2 ajak saya tumpang kereta.
Padan lah acap singgah suruh anak isi brg dlm kereta
Padan lah anak dia tu bukan main tertib cakap dgn saya.
Maaflah bos....
Perangkap tak mengena...

4 comments:

Nizam.Ariff said...

Umpan sikit punya tetib dan besar gitu pun tak boleh kena?

Hahaha...

Anonymous said...

cikgu mmg laku..asal cikgu je nj wat menntu..hihihiksss

Anonymous said...

Cest lavie. Perhaps GB n wife tak sincere. So, tadok hasil.

Anonymous said...

Kalau tak.... ada ada orang tu dah jadi menantu guru besar:-)
Tapi... tak bestnya kerja gan bapak mertua:-(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...