Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, September 8, 2014

Tajuk muka depan akhbar

Jiran saya
Dulu semua cina.
Tak ada masaalah.
Sekarang,
Semua melayu.
Tak ada masaalah juga.
Kawan kawan saya
Zaman sekolah,
Cina keling semua bangsa
Tak ada masaalah
Sekarang pun macam tu juga
Kawan berbagai bangsa
Tak pernah timbulkan masaalah
Duk di luar negeri
Jumpa org satu bangsa dgn kita jarang2
Ok jer, survived.
Duk di malaysia
Bumi sendiri,
Macam2 cerita saya saksikan
Telinga tak nak dengar tapi terdengar juga.
Cerita x sedap.
Cerita orang.
Cerita menakutkan di dada akhbar
Di ternet, google jer dapat mcm2.
Lebih menakutkan dari cerita hantu.
Semoga cerita begitu kekal jauh dari saya
Jauhi dari keluarga saya, sobat2 saya dan jiran2 saya.
Sama2 kita doakan,
Jauhi kita dari apa yg ada di dada akhbar tabloid itu
Baca tajuk pun dah menakutkan.
Seram.
Ini malas beli akhbar tabloid nih!
Tak kira lah bangsa apa pun,
Kena tembak, tikam, bunuh tu sakit tetap sakit,
Tetap ada yg akan menderita.
Merah darah serupa.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...