Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, September 18, 2014

Pagi khamis jumpa saya di sini,

Saya bukan kaki pasar tani.
Kalau pergi pun direct ke gerai yg diperlukan saja.
Tak suka singgah2 tanpa tujuan.
Ramai sangat.
Serabut.
Nak ikan, pergi gerai ikan.
Nak kuih, tuju ke tempat kuih.
Cepat2 nak balik,
Rimas.
Sekarang semenjak jadi surirumah sepenuh masa ni,
saya berubah sakan.
Pagi2 dah ke pasar tani.
Bukan nak beli apa2 pun.
Saja jalan2 cuci mata.
Relax, belek itu, belek ini..
Jumpa kawan sembang 14 tajuk dulu.
Singgah hampir setiap sudut.
Sentuh2, jamah2 belek2 ..
Mulut rajin tanya harga..
Siap tawar menawar lagi..
Maka terbeli lh benda yg tak patut beli, tak perlu beli,
Tak perlu beli sarung bantal, dah kebetulan ada, beli lah.
Ayam dah ada dlm freezer, takper ni ayam kampung, beli lah.
Selipar cute buat kanak2, cucu mesti suka, beli jugak..
(Selipar cucu dah berlambak....)
Kiri kanan bimbit hasil tuaian.
Sarat kereta.
Ingat tak tadi saya cakap tak nak beli apa2 pun.?
Silapnya dah tau x nak beli TERbawa duit pulak.
Tu lh pasal....
Saya masih bukan kaki pasar tani,
Tapi sekarang saya
Kaki segala jenis pasar.



1 comment:

NIK NORIZAN NIK OSMAN said...

Pasar p.chepa....dpn tangga...sedakk oghe pencen..segar pulop..kite ni cuti seminggu rasa x cukup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...