Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, October 30, 2014

Bodyguard

Kalau tengok body, tak payah berbody guard dah.
Diri sendiri pun seram tengok, ini kan orang lain.
Memperkenalkan, inilah body guard saya,
Ada sorang lagi tapi payah nak bergambar.
Kerja bodyguard senang saja.
Sekejap eluk jer share mainan,
Dua kejap lagi perang dunia ke3
Sorang mastermind, sorang pengikut tegar.
Ini sekarang,.
20 tahun lagi lain cerita.
Cucu2...
Semoga jadi lelaki yg tebal iman nya
Semoga esuk2,
Grandmummy boleh berdiri di belakang kamu sebagai makmum, solat berimamkan kamu.
Jika tiba masa untuk diusung jasad grandmummy yg tanpa nyawa itu ke tanah kubur,
kamu lah lelaki gagah itu, yg meletakkan keranda ku di bahu mu.
Cucu2,
Jadi lah lelaki yang menyejukkan hati orang tua
Yang tidak meninggikan suara
Yang sentiasa ambik peduli
Sentiasa kenang budi..
Cucu2
Berusahalah dan
berbakti lah pada negara
Jangan menjadi duri atau
Batu api punca segala sengketa
Cucu2
Jadilah yg terbaik..cubalah.
Sebelum tu...
Cuba jangan sepahkan ruang tamu
Cuba pungut mainan kamu
Cuba untuk tidak ketuk kepala kucing tu
Cuba duk diam diam
Cuba jangan tukar channel TV, grandmummy tak suka UpinIpin.
Cuba k...
Okkaloh laaa....
Dah mula buat perangai dah dia..
Bodyguard ku ini mengantuk agak nya..
Siapa nak milo angkat tangan...

2 comments:

Allene said...

hencem dah dorang ni...

cikceriacorner said...

ala ala comelnye kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...