Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, October 13, 2014

Terbayang bayang kenangan itu

Bila saya sendirian, diam tak buat apa apa, otak saya sibuk bekerja.
Sibut buka file2 lama, mengulas dan mengulang tayang cerita lama
Maka
Lebih baik saya sibukkan diri dan penatkan badan
Otak duk diam diam, tak sempat pun nak selak kenangan.
Cukup2 tak suka bila otak ini mendera hati
Mujurlh tangan dan kaki memahami.
Tak reti2 duk diam, ada saja benda perlu dibereskan.
Kita jangan layan otak yg dengki.
Otak ni punnnnnn...
Sudah sudah la.

5 comments:

mamawana said...

Assalamualaikum

Otak ini sangat bising. Segala laci kenangan lalu, segala poket cerita lama semua di selongkar kembali dalam diam
dan bisingnya hati berkata kata.

Nizam.Ariff said...

Cikgu sedang menyuai semula rentak hidup. Aku nk pelajari dr pengalaman cikgu ya?

insan marhaen said...

masa muda hidup dipenuhi cita-cita.

bila tua macam IM... hidup dipenuhi dengan kenagan sahaja...

Normah Kumin said...

Assalamualaikum,

Memang otak sebegitu faelnya..
suka menyelongkar,,

Ibu n Abah said...

Cikgu
Hati tu kena kawal juga
Ekekkekeke
Kisah otak dan hati
Macam telur ayam dan anak ayam jugak
Berkait....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...