Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, October 17, 2014

kerja x nak, gaji nak.

Kadang kandang malas nak cakap apa tapi dah saya ni peramah kena cakap jugak la.
Geram.
Dengar sini....
KALAU NAK KERJA, KERJA.
KALAU RASA DAH TAK SANGGUP KERJA, PENCEN!
Tengok saya, saya tau saya dah tak ada masa untuk kerja.
Saya pencen.
Tak payah nak merungut penat la, letih la, byk kerja la
Nama pun kerja..Tak kan orang nk bayar gaji for free.
Ini tidak,
Bukak mulut jer certa pasal tugas yg perlu dibereskan berlambak lambak
Bukak mulut jer cerita pasal orang atas keluar arahan itu ini
Bukak mulut jer certa pasal xnak hadir kursus, x sanggup belajar benda baru.
Kan saya dah cakap, dah tak nak buat semua tu pencen jer lah.
Kalau x nak pencen nak terus terima gaji penuh dan elaun2 yg sewaktu dgn nya,
Buat kerja sehabis baik.
Dedicated dgn kerja.
Betul.
Itu pasal saya pencen awal
Saya x ada masa untuk kerja lain selain urus keluarga saya.
Kena pilih. Kena buat pilihan
Buat pilihan supaya otak tenang.
Orang pun tak menyampah asyik dgr kita bagi berbagai alasan kalau kerja x beres.
Maka....
Seperti saya kata tadi,
NAK KERJA, KERJA.
TAK NAK KERJA, PENCEN!
As easy as that.
Ramai lagi nak isi tempat kosong tu.
Kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...