Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 9, 2017

Ja, kita dah di pertengahan Ramadhan.

Kalau puasa ibarat panjat bukit, dah sampai kemuncak dah.
Dah separuh jalan kita lalui.
Adakah Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan sudah2?
Adakah ini Ramadhan terakhir kita nanti?
Laju sungguh masa.
Malam tadi saya dah melewati surah AlKahfi.
Harap2 sempat khatam seperti tahun2 sudah.
Biasalah, akhir Ramadhan nanti akan lebih sibuk.
Selagi belum khatam, nak buat persiapan raya hati tak tenang.
Harap2 25 ramadhan nanti saya di surah terakhir.
InsyaAllah....
Lepas tu baru boleh fokus pasal menu raya, pakaian anak cucu, family gathering dan sbgnya.
Mood raya saya sebenarnya bukan mcm dulu2, sekarang dah suam2 kuku.
Cukuplah anak cucu bergembira beraya sama2.
Bila pandangan saya hinggap di wajah dia, hati saya malap semula.
Dia tak beraya, saya pun rasa tak nak beraya.
Begitu lah sebenarnya dihati saya.
Saya lebih suka Ramadhan sebenarnya.
Tambah2 10 malam terakhir.
Peluang untuk saya doakan yg terbaik buat dia berganda ganda.
Mana tau di malam lailatul kadar nanti, doa saya tidak lagi tiris bertaburan.
Mana tau kali ini doa saya diangkat.
Mana tau....
Ja, mummy baca quran dan berdoa di sisi Ja setiap pagi dan malam.
Tenanglah wahai anak.
Semoga Ja dapat dengar suara mummy.
Semoga Ja dapat ikut bacaan mummy dalam hati.
Tenanglah wahai bidadari syurga yg tertangguh.

4 comments:

Ibu n Abah said...

Bagi kami yg mengikuti perkembangan Ja dapat rasai kesedihan cikgu.
Saya mendoakan dihari yg mulia dan dibulan yg baik ini semua doa cikgu akan dimakbulkan ALLAH.

cinta said...

Ja dengar insya Allah.
Doa2 mummy Ja Allah dengar.
Apa pn doanya saya aminkan dari jauh.
Salam Ramadhan dari saya.

Nik said...

Huhu..so touching

Granny Hani said...

Thanks for the moral support.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...