Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 13, 2017

Kecik2 dulu tak ada susu yg menghubungkan sel otak, tu pasal laaa..

Posting hari ni sebenarnya hanya utk diri sendiri.
Ditujukan khas untuk diri ini.
Saya pun naik heran lah,
Kenapalah saya ni tak tetap pendirian.
Tak tegas.
Tambah2 kalau melibatkan hati.
Minda dan hati sentiasa berperang.
Hati selalu menang dan
Pialanya hanyalah sesal yg tak sudah.
Makin usia meningkat
sepatutnya saya belajar dari pengalaman
Sepatutnya saya serik.
Ini tidak...
Saya rela dipergunakan.
Dipermainkan.
Dijadikan batu loncatan.
Kenapa?
Sebab saya tak reti2 nak kata 'No'
Sentiasa mengalah asal orang lain tak apa apa
Saya ni ibarat lilin yg dinyalakan di kedua2 hujung.
Sepatutnya saya jadi lampu kalimantan bukan lilin.
Menerangi orang lain tapi diri tetap gagah.
Kalau tak gagah macam lampu kalimantan,
Kurus mcm lampu kalimantan pun dah cukup baik dah.
Opss...tajuk kurus gemuk bincang lain kali.
Macam ni la, sebenarnya saya ada buat sesuatu yg saya tak patut buat tadi.
Berkali2 pesan jangan buat tu, jangan monyetttttt....
Aku nak jugak, aku nak buat jugak!
Kalau animasi monyet dgn kancil tak per setakat pedas berasap jer makan cili.
Ni realiti...
Sekarang selepas buat apa yg saya seboleh bolehnya tak nak buat, apa saya rasa?
Sesal.
Sesal sesal sesal
Sesal berpanjangan.

Tak pasal2 harga diri yg dijunjung cair meleleh ke kaki.
Tapi takper, saya tak nak simpan bodoh saya buat anak cucu.
Saya guna sampai habis limit..
Semoga anak cucu jgn ada yg mewarisi sikap saya ni.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...