Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, July 3, 2017

Selepas raya.

Lepas raya kemas rumah.
Setiap tahun pun macam ni lah.
Mengutip barang2 yang tercicir.
Raya, raya jugak tapi anak siapa pulang berkaki ayam nih?
Kasut kecik dan selipar kecik tanpa tuan tersadai di tangga.
Agaknya tuannya datang dgn kasut bersarung di kaki, pulang dgn di dokong.
Datang la tuntut, takper saya simpan elok2.
Raya raya jugak tapi apasal meriah alas kaki dan karpet ni?
Manik2 berbagai jenis dan warna.
Ada yg luruh dari baju raya tanpa rela ni
Cuba check baju siapa dah kurang blink2, sah manik tu dia orang yg punya.
Nasib baik bukan permata, kalau tidak kaya la saya.
Raya raya jugak tapi masuk tandas nak berwuduk, tinggal segala harta.
Atas sink ada, dlm bilik solat ada, atas kabinet dapur pun ada..
Jam tangan,hset, brooch besar,brooch kecik dan segala jenis paku peniti.
Dah tu biarkan benda tu di situ...Lupa lah tu.
Agak nya ni mesti harta worih waroh ni..
Ni kes dtg bukan main 'janggok' ,time nak balik tu main sarung tudung ala kadar kerana penat seharian beraya.
Raya raya jugak, tapi kesian la hiasan kepala paip di tangga saya.
Yang asal nya 3 sekarang tinggal 2.
Yang 2 tu pun dah hampir tertanggal.
Siapala tukang baiki paip ni?
Tak kisah la siapa pun, ada rezeki kita ganti lain.
Janji tetamu datang bawa bahagia.
Seronok.
Pengumuman terakhir sempena raya.
Datang la tuntut harta karun yg ditinggalkan nih.
Kalau x nak, saya sedekahkan jer.
Nak hadiahkan saya pun boleh.
Raya,raya jugak, tapi tetamu dah tak ada.
Yang tertinggal hanyalah bayang gurauan dan gelak tawa.
Yang ni saya nak simpan selama nya.
InsyaAllah tahun depan, panjang umur kita beraya bersama
(Sah la tu akan ada yg cicir barang pula....)





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...