Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, November 23, 2018

Saya hanya menunggu giliran.

Pagi ni tak hujan.
Matahari dah mula memanjat langit
Saya di sini seperti pagi pagi lain nya
Datang menghampiri dia
Dekat dgn dia
Di sini saya ada dia
Menanti hadir nya saya
Sepi menipis bila berada di sini.

 Embun menyapa kaki
Basah jubah saya
Kasut pun basah
Mata pun basah
Hati lenjun
Setiap kali menziarahi dia,
inilah masaalah saya.
Embun masuk mata.

Memutih bunga rumput
Cantik.
Pusara dihiasi kemuncup
Sinar mentari menyapu duka
Assalamualaikum wahai ahli kubur.
Semoga damai lah kamu..
Luas pembaringan mu
Harum ruang mu
Dan
Semoga malaikat berlembut dgn mu
Mengasihani mu
Tenteram lah kamu di sini
Saya datang bawa doa dan rindu

Sudah agak panas mentari di dahi
Saya mau pulang.
Sebelum terlupa, Anis kirim salam dan doa.
Anis pesan supaya beritau papa yg dia demam.
Dah 3 hari beguk, sakit nak menelan.

Selamat tinggal wahai ahli kubur.
Esuk2 saya datang lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...