Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 30, 2020

Jantung

Atau hati..
Satu anggota badan yg paling payah nak di jaga.
Sangat payah.
Kalau kaki seliuh boleh urut.
Kalau kepala sakit tampal koyok.
Kalau perut sakit boleh gosok minyak Yuyi.
Kalau luka kat mana pun boleh gi spital, jahit.
Kecuali kalau luka nya di hati..
Payah sungguh nak ubati hati yg luka.
Hati ni sensitif
Sikit2 tergores
Sikit sikit remuk redam.
Berkecai
Kadang kadang hati mengeras
Macam batu.
Atau pun terlalu lembut dan cair
Haishhh!!!
Hati saya sehari dua ni macam tak berapa nak sihat jer.
Bukan sakit hati tapi susah hati.
Ada la tu kuman yg menyerang hati.
Tak apa, bukan tak biasa...
Esuk esuk terubat lah hati ni.
InsyaAllah.
Dalam kehidupan seharian kita ni tak dapat kita nak elak dah,
Ada ketika nya hati....
Cuba menderhaka pada minda sendiri.

1 comment:

Syaz Rahim said...

Semoga semua baik2 aje kak ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...