Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, January 19, 2015

Apa benda ni...

Qu putih....
Malu tengok orang promote diri sendiri
Kebodohan tahap gaban.
Apa, orang hitam tu tak cantik ke?
Entah kenapa saya cukup tak suka dengan iklan ni
Nampak macam perasan.
Nampak macam putih itu segala gala nya.
Meh sini nak cakap,
Adakah putih boleh menjamin kebahagiaan?
Putih pun kalau dah wajah tak cantik, tak cantik juga..
Kalau pun putih, IQ tahap tu juga, tak semestinya jadi lebih bijak
Kulit putih tapi budi bahasa dan perangai ke laut.
Putih pun mati
Hitam pun mati
Kan?
Kecik hati orang yg berkulit hitam.


5 comments:

Ibu n Abah said...

Cekelat pun mati cikgu
Apalagi mcm khairy bgtau mamat korea k-pop kulit pucat ... Pun mati...
Dah ALLAH bg hitam takyahlaaa nak tukar jd putih..
Pelik pulak.

che mid said...

Suap sikit-sikit ok kan..suap banyak-banyak muak akhirnya muntah balik kena pada yang menyuap..

cgYusof said...

hitam itu menawan....huhu

Hasniah Ismail said...

Ya betul kata Hani. Yg pnting educated dan beriman.

Anonymous said...

i agree. there's this current obsession with fair glowing skin. everyone now looks so the same. even the men are using these products. i am convinced that there's a long term side effect, all in the name of so called beauty, as promoted by the media, all wanna look like the celebs.

havnt left a comment here for a long time, but never stopped reading your entries.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...