Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, January 12, 2015

Selesai sudah

Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yg menerima.
Saya hanya lah tangan yang menghubungkan tangan atas dan tangan bawah.
Sebagai wakil, saya serahkan bantuan bencana kepada yg berhak menerima nya.
Bukan kerja senang dan bukan juga kerja payah.
Kerja yang memberi kepuasan bila amanah dah dilaksanakan.
Puas.
Puas bila boleh mengurangkan beban orang lain
Puas bila dapat mengadakan yg tiada
Puas bila tangisan mereka bertukar senyuman
Penat memang penat
Tapi berbaloi.
Pahalalah buat si pemberi
Semoga tambah murah rezeki
Saya hanya mampu bantu tenaga
Masa saya terhad tapi saya cuba juga.
Alhamdullilah
Saya dah boleh menarik nafas lega
Dah beres tunaikan amanah dari orang2 yg dermawan
Fuhhh....Lega.
Hari ni saya hirup kopi 0 ais, belunjur depan TV.
Semoga yang memberi sedang minum kopi juga
Semoga yang menerima pun sedang hirup manis nya kopi
Kopi kita mungkin tak sama jenama
Sedap nya serupa.

4 comments:

Kakcik Seroja said...

Alhamdulillah...

Senyuman mereka itu bagaikan permata yang sangat berharga...

Ibu n Abah said...

Alhamdulillah..

Najib Ariyan Ali Basha said...

semoga doa anda diterima Allah... kita sendiri tak tahu doa yg mana satu yg Allah terima...

insan marhaen said...

sedap bagi yang orang yang susah memang tak sama dengan sedap pada orang yang senang.

orang yang senang kekadang terlupa menyebut alhamdulillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...