Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, March 25, 2015

mencari lubang cacing

Pernah tak awak rasa macam ni....
Rasa rendah diri tahap nak masuk dlm lubang cacing?
Itu yang saya rasa bila sembang dgn kenalan pasal kehidupan.
Saya tak ada apa benda nak diceritakan.
Saya serba kurang.
Mereka cerita pasal baka keturunan hebat
Saya pula melayu celup.
Mereka cerita pasal harta berkepuk
Saya pula cukup makan pakai sahaja.
Mereka cerita pasal tahap pendidikan dn kerjaya
Saya pula hanya bekas cikgu sekolah atap
Mereka cerita kejayaan dan kehebatan anak2.
Anak2 saya pula biasa2 saja
Mereka membilang bahagia melimpah ruah
Saya menguis nguis sisa bahagia kalau pun masih berbaki
Mereka tenggelam dalam rahmat dan berkat kiriman dari Tuhan
Saya?
Dugaan demi dugaan melemaskan saya.
Yang paling membuatkan saya rasa seperti sampah
Bila mereka diselimuti kasih sayang dan ada tempat bermanja
Mereka dihargai dan diambil peduli
Sedangkan saya..
Susah senang tanggung sendiri
Seperti lilin yg hampir padam
Terlalu lama menerangi ruang
Diri sendiri terbakar
Menunggu saat lenyap cahaya
Dan dilupakan.


1 comment:

Unknown said...

Maaf nak bertanye ni...suami puan di mana..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...