Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 29, 2019

Hari ni hari dia...

Akhir akhir ni byk cerita yg tak sedap di baca ada di dada media sosial.
Tak sedap pun baca jugak sbb nak tau.
Semuanya membabitkan aib orang.
Pasal dewi yg minum arak la
Pasal artis bertudung on n off lah
Pasal rumahtangga lah..
Macam macam..
Semua tu adalah aib yg terbuka.
Aib orang.
Aib kita?
Kita pun bukan malaikat yg bebas dosa.
Ada aib jugak
Bezanya...
Tuhan masih tutup aib kita tu pasal la kita nampak baik.
Kalau terbuka aib kita, kita pun sama jer macam mereka
Malu tak tau nak letak muka kat mana.
Luruh habis segala kebaikan kita yg pernah ada
Orang dah tak bilang dah kebaikan kita
Jahat itu, salah itu jer lah yg disebut sebut..
Jadi, satu jer saya nak cakap..
Pesanan buat diri sendiri..
Jangan lah jadi bahan perasa bagi menyedapkan lagi cerita aib orang.
Baca boleh tapi tak yah la komen apa apa...
Betul mereka salah langkah tapi Tuhan buka aib mereka supaya mereka sedar.
Supaya mereka tidak terus buat kesilapan tu..
Peringatan dari Tuhan.
Bersyukur lah kita aib kita masih tersimpan kemas.
Akhir kalam, saya rasala...
Kalau dosa saya, aib saya ada mengeluarkan bau..
Tak siapa dekati saya...
Busukkkk....!
Astaqfirullahilazim..

1 comment:

Siti Yang Menaip said...

benar.. takot nk buat statement kdg2 tu baikla diam saja. cedok dan belajar jadikan pengajaran apa yang terjadi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...