Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, May 26, 2019

Mencari cari

Di mana mood raya saya?
Tenggelam di dasar hati
Puas cungkil masih tak timbul.
Diri sendiri tak kisah tak beraya pun.
Tapi demi anak cucu,
Kena paksa diri buat persiapan
Biar ala kadar pun
Janji anak cucu gembira.
Kalau ikutkan hati saya.
Rasa nak masuk dalam gua bertapa.
Tak mau beraya.
Tidak ada apa lagi buat saya.
Beraya ke tidak saya tetap begini.
Hati tetap bersarang duka
Putus asa untuk bahagia.
Tapi saya janji...
Demi mereka,
hadir syawal nanti...
Hanya senyum tawa yg akan saya hidangkan
Tidak akan ada perencah air mata sekali kali.
Sembunyikan duka lara
Sorokkan gundah gulana
Hanya yg indah2 saja buat anak cucu
Kerana saya nak pastikan mereka bahagia.
Derita biar saya sorang yg merasainya.
Jangan risau kerana saya pelakon yg handal.
Sepanjang usia berlakon watak yg sama
Masih mampu lagi bawa watak itu
Demi keluarga tercinta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...