Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 27, 2019

Facebook dan IG

191 orang.
Lama nya tak update.
Wahh..Ramainya friends request kat fbook.
Maaf, Bukan sengaja tak approved,
mungkin terlepas pandang saja.
Malam tadi check dan tapis.
Seronok tgok kawan2 lama hadir semula,
get connected semula di fbook.
Kawan2 sama sekolah, kawan2 sama maktab, kawan2 pernah mengajar satu sekolah
dan kawan2 satu kejiranan dulu..
Sukanya, teruja untuk get connected semula.
Ada juga sedara mara yg jarang boleh bertemu muka,
masa dan kesibukan menjarakkan kita.
Happy to say, you are all accepted.
Kawan2 anak2 saya ada juga yg request, ok jer.
Kawan2 kepada kawan2 saya kira ok jugak laa
Dah approved dah dan tq for the request.
Yang pelik tu...
Ada yg request tapi saya tak kenal langsung dan
bila check di friends list dia, sorang pun kawan2 dia saya tak kenal.
Jadi macam mana boleh dia request nak jadi kawan kita nih?
Pelik kan, yg macam ni memang saya tak berani nak add.
(Bukan tak nak berkawan tapi tak berani nak berkawan)
Ada juga pembaca blog saya yg request, ni sah saya terima.
Pembaca blog saya sangat2 saya alu alukan.
Tak kenal di alam nyata tapi dekat di hati saya.
Kalau saya tak kenal pun bila saya semak fbook org yg request tu,
ada foto keluarga, ada cerita pasal ikatan kekeluargaan yg sihat,
saya lebih dari sudi untuk accept.
Normal people kan.
Yang lucu tu ada yg cuba menipu, entah2 ada agenda tersendiri.
Entah2 CCTV.
Entah2 menyamar dan hadir hanya untuk bawa masaalah.
Ada yg nak request as friends tapi profile tu misteri sangat.
Kalau yg foto nya foto tangkap muat jangan harap la saya nak accept.
Kalau yg dari luar negara pun tak hingin saya accept sbb tau sgt dah tektik mereka ni.
Yang kaki nak promote barang niaga pun saya tak suka,tak kan accept.
Kecuali kalau saya pernah berurusan dan saya selesa berurus niaga baru saya terima.
Satu jer nak cakap....
Jangan lah jadikan fbook tempat mengumpul dosa.
Kalau tidak disalah guna, banyak ilmu yg kita dpt di fbook.
Saya suka singgah di fbook, suka tgok bahagia orang lain dan
bersimpati dgn derita orang lain,
kongsi resipi,DIY,petua dan mcm2 pengalaman hidup.
belajar ilmu agama dan perbaiki bacaan alquran juga.
Dan yg paling saya suka...
Di fbook saya menyaksikan pentas dunia yg tak dapat saya jejaki dgn kaki.
Dengan hujung jari saya menjelajah....
Itu lah dunia fbook dan saya adalah sebahagian dari nya.








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...