Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 16, 2019

Kelik kapung.

Balik kampung arwah suami.
Jumpa mak mertua
Kutip buah dalam dusun
Tu ubat hati yg terbaik
Seronok nya masuk kampung.
Ada kenduri juga, singgah raikan pengantin sekali.
Ada wajah2 yg tidak saya kenali.
Ada wajah2 yg pernah saya kenali tapi masa membuatkan saya tak cam.
Mujur ada mak mertua yg jadi ice breaker, siap perkenalkan lagi..
Penat.
Tapi seronok sungguh.
Ok mak, kami dah nak balik.
Dalam bonet kereta penuh berisi buah dari dusun.
Bye bye mak..
Air mata mak mengalir, mak sedih.
Begitu la dia setiap kali jumpa saya.
"Ma, jaga diri tu..
Kalau apa apa call
Ma, jangan la menangis, nanti Nie datang lagi k."
Wajah tua mak mertua saya masih suram.
Di wajah dia ada bayangan wajah arwah.
Di sini, di lorong ini, di dusun ini penuh bayangan kisah semalam.
Menyusuri jalan kenangan ini sekali sekala hati pecah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...