Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, October 22, 2019

Allah selamatkan saya...

Happy birthday to me
Happy birthday to me
Happy birthday to Hani dear
Happy birthday to me....

Uwaaaa.....Sedih la pulak!
Dah makin tua dah..
Kalu tong gas tu kira tak byk mana dah baki gas,
Tong dah ringan kot.
Tak lama lagi habis gas...
Selamat hari jadi Hani...
Bertambah setahun lagi usia.
Bertambah juga uban dan kedut.
Pahala ada penambahan tak?
Ke asyik2 dosa yg makin byk?
Dah di penghujung usia ni bawak2 la bertaubat kann..
InsyaAllah, insyaAllahhhhh....

Di hari jadi saya ni..
Saya tak mintak hadiah emas permata
Nak nyanyi? Ish jgn lah, suara awak bukan sedap mana pun.
Kek pun tak payah sebab saya sedang jaga paras gula dlm darah.
Bunga? Takyah la membazir layu begitu jer..
Kereta? Nak.
Smartphone terkini? Samsung? Boleh jugak.


Jauh dari lubuk hati..
Hanya ini yang ku pinta..
Tuhan ku,
Di akhir usia ku ini,
Kau lapangkan lah hati ku untuk lebih redha dgn setiap ujian dugaan dari Mu.
Kau tetap kan hati ku agar tidak berbolak balik.
Kau tebalkan sabar dan iman ku.
Kau hadirkan lah sedikit bahagia buat ku semoga aku mampu senyum.
Kau sejahterakanlah diri ku dgn kesihatan yg baik baik semoga aku mampu beribadah.
Tuhan,
Semoga masih ramai yg ambik peduli akan diri ku.
Kau hadirkanlah mereka yg ikhlas menyayangi ku seadanya.
Semoga anak cucu sanak sedars masih memerlukan ku, yg menghargai kehadiran ku.
Semoga ada kawan yg menyambut tangan ku sewaktu aku memerlukan sokongan.
ada teman yg akan bangunkan ku sewaktu aku rebah dan
ada sahabat yg memimpin ku sewaktu aku goyah.
Tuhan...hanya pada Mu tempat ku memohon.

Terima kasih buat yg ingat yg hari ni hari jadi saya.
Yang tak ingat dan hanya ingat bila diingatkan tu pun terima kasih jugak.
Yang ingat tapi buat2 tak ingat tu pun terima kasih kerana dlm diam awak ingat juga.
Yang tak ingat langsung, serius tak ingat, hmm...tak apa lah, nak buat macam mana dah tak ingat kann....
Sebenarnya saya sendiri pun tak kisah pasal hari ni...
Tua2 ni tak ada makna dah, bukan nak celebrate apa2 dah...
Cukup dgn bersyukur ada lagi sisa usia..
Ke birthday last dah ni ?
Terima kasih Tuhan atas segala suka duka kehidupan yg dah saya lalui selama ni.
Terima kasih.


2 comments:

Littlexme said...

Happy birthday!! :)
Semoga dimurahkan rezeki :)



https://mylittlestoryi.blogspot.com

cg yusof said...

selamat ulangtahun kelahiran cg Hani, moga kekal dlm rahmat, berkat dan redha Allah swt serta bertambah2 bahagia bersama2 keluarga tercinta, aamiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...