Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, January 30, 2020

Jangan kahwin dgn orang Rantau Panjang!

Jangan.
Berkawan dgn orang rantau panjang pun jangan,
Cari menantu orang rantau panjang lagi lah jangan!
Bahaya.
Caya lah cakap saya.
Saya kena pesan pada diri sendiri, kena hati hati nih.
Jangan terantuk baru tengadah.
Jangan sesal kemudian dah.
Ada lah kawan saya sorang ni..
Kahwin dgn orang rantau panjang.
Lebih bahaya bila turut pindah duk di rantau panjang.
Mengajar di rantau panjang.
Dasyat tul lahhhhh......
Saya cukup takut untuk ke rumah dia.
Bila dia ajak, dan tak boleh elak kena pergi jugak.
Setiap kali ke rumah dia, saya pesan pada diri supaya bersabar.
Sabar........jgn ikut hati!
Boleh tak sabar?
Tak leh!
Walau hati hanya nak jumpa dia, nak spend time dgn dia TAPI........
Dah sampai pekan tu mula lah...
Nak beli buah lah sikit..
Nak tengok tudung kat kedai tu la...
Tengok bawa maksud terjerat.
Nak intai blouse, jubah, seluar...
Kadang mata terpandang periuk.
Kadang terliur tengok dulang, mangkuk atau bekas2 kuih.
Dari tak nak membeli belah, penuh bonet kereta jadi nya.
Dari bawak duit secukup rasa, siap beratur depan mesin ATM lagi.
Bahaya sungguh....!
Itu pasal lah saya cakap, jangan cari pasal dgn pekan rantau panjang ni.
Pekan ni akan mencairkan duit awak.
Awak,
Saya bukan nak pergi shopping di rantau panjang pun,
Nak pergi ziarah kawan lama saja.
Tu belum dpt menantu org rantau panjang.
Kalau ada anak menantu kat sana, sedap la reka alasan.
Nak jengok cucu demam la, nak jaga menantu dlm pantang la...
Walhal nak gi shopping.
Jadi ingat pesan saya.
Kalau iman tak kuat, kalau rasa nak menabung, nak simpan duit sampai beranak pinak dlm bank, jangan dekatkan diri dgn pekan ni.
JANGAN ADA KENA MENGENA DGN PEKAN RANTAU PANJANG.
Godaan menggoda.

4 comments:

Umi Nazrah said...

Haha kalau baca tajuk saja memang boleh berkelahi 😂

zino said...

menyeramkan...

aG said...

Oh.... gitu rupanya.

Siti Yang Menaip said...

hahahaha adoiii plot twist betul ni.. bahayanya segala yang berkaitan Rantau Panjang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...