Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 29, 2020

Ketawa adalah penawar sakit yg terbaik.

Senak perut gelakkan dia tadi.
Kata dia....
"Aku paling takut ditinggal sorang2.
Aku ni anak2 semua duk jauh,
Buat la abg Pa pergi dulu dari aku, macam mana la nanti..
Awak tak apa Hani, awak tu cekal dan boleh urus segalanya sendiri.
Awak pula Mina suami tak ada pun anak2 duk dekat tak ada masaalah...
Aku ni terconggok sorang2 lah kalu abg Pa kamu tak ada..
Aku rasa lah, kalau abg Pa kamu meninggal,
Aku sah akan kawin lain.
Cari pengganti buat teman .
Boleh kan abg?"
Dia pandang abg Pa yg dari tadi dgr tak dgr apa yg dia cakap.
Kami dah tergelak dah..
Abg Pa juihkan bibir dan respond...
"Dah saya tak ada tu suka hati awak la yang.
Kalau awak tak ada saya pun akan kahwin lain jugak.
Kan?
Kalau awak ada pun kalau saya nak kawin lain boleh jer, kan?"
Abg ipar saya tau akak muncung dah..
Saya tergelak tgok kakak.
Mak saya ketawa.
Kakak2 saya yg lain ketawa.
Semua yg ada ketawa.
Ha kan, dah kena btg hidung sendiri dah.
Mak kata ada ke orang yg nak kan kamu, kamu tu bukan sihat pun...?
Kesian abg Pa, hidup lagi tuh kamu dah ada plan B.

Hello kak....
Yang kamu dah plan awal2 lagi ni apa hal?
Macam la kamu tau yg abg Pa kamu yg akan pergi dulu.
Entah2 kamu yg pergi dulu.
Teringat cerita P.Ramlee...
Dol yg pergi dulu ke...
Minah yg pergi dulu ni....
Itu yg buat saya gelak besar tuh!

Mereka suami isteri ni sentiasa ada saja tajuk yg boleh buat kami geli hati.
Sepasang suami isteri yg 'loving' cara mereka sendiri.
Tak perlu I lab u 24 jam..
Tapi memang tabik la tengok ketelusan mereka berdua ni..
Berkasih sayang cara orang senior.
Bak kata orang, kalau tak kelahi tu tanda salah sorang tu demam.
Kalau sihat walafiat tak de kerja lain,
sambil bonceng motor nak gi masjid pun sempat lagi bertekak.
I just luv both of you to the moon laa...
Just luv the way you look at each other and
tell each other to jaga makan, jgn makan itu, jgn makan ini..
Maklum la dua2 kaya penyakit.
Dua2 hospital bekalkan ubat bercupak.
Dan walau pun dah tua dan uzur tapi dua2 degil.
Maka, begitu lah mereka sehari hari..
Bahagia cara mereka.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...