Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 29, 2020

Tak sedap pun tak apa.

Awak pernah makan masakan saya tak?
Tak sedap pun tak apa saya ikhlas masak tau..
Masak hari hari.
PKP ke tidak, tak jadi soal.
Memang dapur itu jajahan takluk saya.
Dari muda sampai ke tua..
Tak pernah miss masak.
Masak untuk diri sendiri
Untuk ahli keluarga juga
Sanak sedara, kawan kawan...
Selagi ada daya, selagi ada kudrat tetap akan masak.
Orang kata lebih senang beli yang dah siap.
Order fast food, delivery macam2 ada
Sekarang ni beli online pun boleh.
Beli tu beli jugak...
Bukan tak pernah beli.
Suka jugak beli.
Tapi tak lah beli sampai tak masak langsung.
Tak lah sampai tutup dapur, gantung periuk kuali berhari hari.
Saya tau saya bukan chef pun, masak bukan sedap mana pun
Tapi saya puas bila jamu orang masakan sendiri.
Yang pasti lebih bersih dan lebih murah.
Saya masak apa?
Haha...endless list.
Sekarang ni duk train anak menantu, ajar dan guide.
Nanti kalau mummy tak ada sekurang kurangnya kamu tau tips masak.
Nak tinggalkan harta, mummy x ada harta.
Mummy hanya mampu pusakakan resepi2 turun temurun ni saja.
Hari ni nak masak apa?
" Order McD jer lah....."
Wei....baka siapa yg jawap tuh?
Memang nak kena budak budak nih!
Ni foto semalam, saya ajar anak menantu masak dan hidang...
Tengok2 dengan periuk sekali ada atas meja.
Aduhhh la

1 comment:

Warisan Petani said...

menantu wak semua lelaki
macam wak jugalah
tau makan aje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...